Morten Dale

Kursholder og Styrekonsulent

«Styrearbeid er teamwork på selskapets øverste ledelsesnivå»

Morten Dale er utdannet økonom fra BI og har lang nasjonal og internasjonal erfaring fra ledende stillinger i General Motors, Thule og Sector Alarm.

Morten er i dag Executive Vice President for WashTec, et stort Tysk konsern og global markedsleder innen bilvask, med ansvar for Norden og Asia Pacific.

Morten er videre med-grunder av The Board Association i Danmark, styremedlem i Styresenteret AS og BoardProf, samt den norske nysatsningen Vinnerstrategi AS (som et «søsterselskap» av det Danske: Vinderstrategi A/S).

I tillegg har han en rekke verv som styreleder, styremedlem og styrekonsulent i flere danske, norske og internasjonale virksomheter og organisasjoner.

Han har bred erfaring innenfor ledelse, produktutvikling, ledergruppeutvikling, optimalisering av salgs- og serviceprosesser, eksportarbeid og bærekraft.

Kompetanseområder: Ledelse, styrearbeid, forretningsutvikling, eksportarbeid, digitaliseringsprosesser og forankring av vinnerstrategier.

Morten kan bidra som styrekonsulent, som styremedlem eller styreleder og forøvrig i forbindelse med strategiprosesser fra A-Å.