Mediehåndtering for styret (ind.kurs*)

Hvordan kommunisere med media

Kurset gir konkrete råd om hvordan takle ulike situasjoner og bevare kontrollen gjennom praktiske oppgaver som bevisstgjør egne reaksjoner og eget kroppsspråk i pressede situasjoner.

• Fokus på håndtering av media i krisesituasjoner
  • Bevisstgjøring av ditt kroppsspråk
  • Tips til hvilke forbedringer du kan gjøre
  • Lær deg å bevare kontrollen i en krisesituasjon

Kurset gir deg konkrete råd og tips om hvordan du skal takle situasjonen og bevare kontrollen i en krisesituasjon. Gjennom praktisk arbeid med oppgaver vil vi bevisstgjøre dine reaksjoner og kroppsspråket ditt når du er i pressede situasjoner. Du vil lære teknikkene som er forutsetningen for god håndtering av media slik at du mestrer uforutsette situasjoner.

God mediehåndtering i pressede situasjoner kan styrke en bedrifts omdømme vesentlig. I motsetning kan dårlig krisehåndtering ende med å legge ned bedriften. Det handler om å bevare roen og å være i stand til å behandle den innkommende og utgående informasjonen med et klart blikk for målsetningene. Alt er avhengig av hvor godt forberedt du er.

• Hva skjer når din bedrift er dagens dårlige nyhet?
  • Hvem fronter bedriften og hvordan?
  • Hvilke ressurser setter du inn?
  • Hvordan kan du vite om det er noen som er ute etter å skade din bedrift?
  • Og hva hvis krisen handler om deg?

• Hva definerer en nyhet og hvordan nyheter oppstår
  • Forskjellen på gode og dårlige nyheter sett fra ulike sider
  • Hvordan definerer pressen en nyhet
  • De forskjellige mediene og forholdet til disse.
  • Hvordan journalister arbeider
  • Valg av mediekanal for ditt budskap
  • Kommunikasjon omkring negative nyheter om din virksomhet
  • Hvordan du skal takle media i ubehagelige situasjoner
  • Hvordan du kommuniser ditt budskap
  • Definere hvem som håndterer media i din virksomhet

Dette kurset leveres som: Individuell kursdag hvilket betyr at det kun er du og deltakere fra din bedrift og kursholder/konsulent tilstede. En individuell kursdag gjør det mulig å foreta spesielle tilpasninger og eventuelt innta elementer fra konkrete situasjoner du/din virksomhet er involvert i innenfor dette temaet. Dersom avsatt dato ikke passer – ta kontakt så avtaler vi dato, tid og sted som som passer for dere.

Kurspris

Medlem

Pris kr 7 990,- eks. mva.

Ikke medlem

Pris 9 990,- eks. mva inkludert 10 måneder medlemskap.