Digital strategi i styrerommet

Endringene skjer nå!

• Hva er digitalisering, hva er driverne og hvor fort går det egentlig?
  • Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering?
  • Lær det grunnleggende for å kunne utvikle fokuserte digitale strategier
  • Effektiv læring gjennom gruppeoppgaver og cases

Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og rådgivere som er interessert i å bli nærmere kjent med hva oppdatert forskning sier må til for å utnytte digitalisering til å skape vekst og innovasjon, og som ønsker en innføring i relevante verktøy som kan brukes i forbindelse med strategi- og utviklingsarbeid i virksomheten.

Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten. I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes.

«Digital strategi i styrerommet» tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes.

• Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi?
  • Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det?
  • Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering?
  • Hva kreves for å lykkes?
  • Digitalisering vs. IT
  • Digital innovasjon