Forretningsutvikling og vekst
Kurset gir deg konkret mal/verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst.

Type kurs:
Basic
Varighet:
3 timer
Kategori:
Forretningsutvikling
SAMLINGER:
1
Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og ledere som er interessert i å bli nærmere kjent med hva oppdatert forskning sier må til for å skape vekst og utvikling. Ønsker du en innføring i relevante verktøy som kan brukes i forbindelse med strategi-, omstillings- og utviklingsarbeid i virksomheten, er dette det rette kurset for deg.
Kurset gir deg konkrete maler/verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med hvordan de kan planlegge og gjennomføre strategiprosesser. Nyttige verktøy for strategiske analyser og hvordan man kan utvikle nye, eller endre forretningsmodeller blir gjennomgått, og man får jobbe med spennende gruppeoppgaver. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at oppfølging og måling er samkjørt med strategien, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og ikke minst hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med implementering av strategi.
Kursinnhold:
Kurset er rettet mot eiere, investorer, daglig ledere, styremedlemmer og ledere som er interessert i å bli nærmere kjent med hva oppdatert forskning sier må til for å skape vekst og utvikling. Ønsker du en innføring i relevante verktøy som kan brukes i forbindelse med strategi-, omstillings- og utviklingsarbeid i virksomheten, er dette det rette kurset for deg.
Kurset gir deg konkrete maler/verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med hvordan de kan planlegge og gjennomføre strategiprosesser. Nyttige verktøy for strategiske analyser og hvordan man kan utvikle nye, eller endre forretningsmodeller blir gjennomgått, og man får jobbe med spennende gruppeoppgaver. I tillegg ser en på hvordan en kan sikre at oppfølging og måling er samkjørt med strategien, hvordan vekst kan finansieres, hvordan en kan unngå bomkjøp i forbindelse med overtakelser og ikke minst hvordan kultur kan være en utfordring i forbindelse med implementering av strategi.
Kursinnhold:
Mappen inneholder kursmateriell, aktuelle artikler, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset, i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg. Tilleggsmateriellet danner grunnlaget for utvidet, og frivillig selvstudium. (anslått tid: 2 timer selvstudium) Du trenger ikke å sette deg inn i kursmateriellet før kursstart, med mindre annet er beskrevet i selve kursbeskrivelsen.
Startdato: | Sluttdato | Frist | Sted | Tidspunkt | Instruktør | Ledige plasser | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
24.04.25 | 24.04.25 | 22.04.25 | LIVE-WEB | 08:30 - 11:30 | Ledige plasser | MELD DEG PÅ | |
10.06.25 | 10.06.25 | 08.06.25 | LIVE-WEB | 08:30 - 11:30 | Ledige plasser | MELD DEG PÅ |