INFO WEBINAR: «dCompany» – automatisering av selskapsrettslige prosesser (GRATIS for alle)

Fremtiden er her: dCompany – automatisering av selskapsrettslige prosesser.

Type kurs:
Info webinar

Varighet:
1 time

Kategori:
Info webinar

SAMLINGER:

INFO WEBINAR = «dCompany» – automatisering av selskapsrettslige prosesser

Fremtiden er her:

"dCompany" representerer fremtidens faktiske muligheter for automatisering av selskapsrettslige prosesser. AI / KI er på full fart inn i vår hverdag og tilliggende nye smarte løsninger - vi bare kunne drømme om for noen få år tilbake - er nå tilgjengelige for oss alle.

Sentralt i dCompany sine løsninger står dokumentroboten: dBot. dBot kan effektivisere og automatisere en hel rekke oppgaver - og langt flere er på vei (les mer om dBot nedenfor). NB! De fleste funksjoner er integrert mot Altinn og deres systemer for oppdateringer og endringer.

Styreforeningen og dCompany har satset på et langsiktig samarbeid - der formålet er å få de nye effektive hjelpemidlene i systemene ut i norske virksomheter, i styrer og i operative selskapsforvaltende funksjoner.

I "spisses" for utviklingen av dCompany sin plattform står mangeårige Google sjef Jan Grønbech og en rekke av norges dyktigste advokater.

Karl Ibsen fra Styreforeningen og Jan Grønbech fra dCompany introduserer denne morgenen en helt ny hverdag for selskapsrettslige prosesser. Info-seminaret er gratis for alle som vil delta.

Med Basic versjonen fra 99,- pr mnd og Pro versjonen fra 699,- kr pr måned får du tilganger og muligheter du ikke kan gå "glipp av".

Du får også med deg 3 x verdisjekk på 699,- kr som du kan benytte som rabatt på 3 valgfrie kurs med Styreforeningen.no. Da er i praksis de 3 første måneder med dCompany gratis.

Mer om dBot: dokumentroboten utvikles løpende, og gir idag støtte for blant annet:

• Endre foretaksnavn
  • Endre revisor
  • Godkjenne årsregnskap
  • Fastsette honorar til styrets medlemmer
  • Fastsette honorar til valgkomiteen
  • Velge medlemmer til valgkomiteen
  • Godkjenne revisors honorar
  • Tildele signaturrett gjennom en styrebeslutning
  • Endre vedtektsfestet signatur
  • Ansette daglig leder
  • Kapitalforhøyelse mot kontant vederlag
  • Kapitalforhøyelse ved fondsemisjon
  • Kapitalforhøyelse ved tingsinnskudd
  • Fjerne vedtektenes ramme for antall styremedlemmer
  • Innføre ramme for antall styremedlemmer i vedtektene
  • Fjerne signatur fra vedtektene
  • Innføre vedtektsfestet signatur
  • Tildele prokura
  • Velge medlemmer til styret
  • Splitt av aksjer
  • Spleis av aksjer
  • Innsendelse av aksjonærregisteroppgaven 2022

Noen av de nye beslutningstyper som er under utvikling:

• Opsjonsutdeling
  • Kapitalnedsettelse

Fremtiden er her: dCompany – automatisering av selskapsrettslige prosesser.

NETTKURS:

• 3 timer «live» nettkurs med kursholder (Teams eller Zoom)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.

• 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis

DAGSKURS

• 5-6 timer kurs med kursholder på hotell/egnet møtelokale. (avhengig av kurstype)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.
  • Mappen inneholder kursmateriell, aktuelle artikler, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset, i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg. Tilleggsmateriellet danner grunnlaget for utvidet, og frivillig selvstudium. (anslått tid: 2 timer selvstudium) Du trenger ikke å sette deg inn i kursmateriellet før kursstart, med mindre annet er beskrevet i selve kursbeskrivelsen.
  • Lunsj, kaffe og te
  • 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis

MEDLEMSKURS

• 1 time «live» nettkurs med kursholder på Teams eller Zoom. (45 min kurs og 15 min for eventuelle spørsmål)
  • Det inngår ikke kursmateriell, eller øvrige hjelpemidler til våre GRATIS medlemskurs, men underveis i kurset viser vi til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm. på medlemsportalen, slik at du kan benytte deg av dette i ettertid.
  • Det inngår ikke kursbevis til våre medlemskurs.

Kursdetaljer

Ordinær pris: 0 kr