Digital strategi i styrerommet

Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon.

Type kurs:
Premium

Varighet:
3 timer

Kategori:
Styrearbeid

SAMLINGER:
1

Digital strategi i styrerommet

 

* Ca. 3 timer kurs spesialtilpasset for mindre deltakergrupper (1 - 6 deltakere) med mulighet for dialog, spørsmål og avklaringer underveis.

Kurset leveres normalt nettbasert - alternativt - som fysisk kurs etter avtale med kursholder, eller i henhold til særskilt annonsering / tilbud.

Kurset / Alle våre kan også leveres som et eksklusivt kurs der kun du og foreleser deltar. Ved slik eksklusiv leveranse får du mulighet til personlig gjennomgang med en av våre profesjonell kursholdere og konsulenter innenfor det aktuelle tema.

Ved bestilling av eksklusiv / personlig kursdato for deg selv, vil kursholder kontakte deg direkte, og avtale konkret kursdato.

**Alle spesialkurs, kan også leveres som bedriftsinterne kurs, kurs for hele styret, hele ledergruppen etc.

 

Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten.

 

I tillegg vil deltagerne vil bli kjent med nødvendige begreper, anerkjente metoder og strategiske verktøy, og få delta i spennende gruppearbeid. I tillegg ser vi på hvordan arbeid med digitalisering kan organiseres og hva som er de viktigste virkemidlene for å lykkes. 

 

Kurset tar utgangspunktet i internasjonal forskning knyttet til digitalisering, og gir en grundig innføring i de sentrale elementene i en digital strategi som styre og ledelse i virksomhetene bør konsentrere seg om. Kurset avmystifiserer begrepet digitalisering med forenklet terminologi, og gir deltagerne det nødvendige grunnlaget for å kunne delta aktivt i å utvikle fokuserte digitale strategier. I en verden hvor digitaliseringen driver endringstakten stadig raskere, blir retning og et tydelig fremtidsbilde viktigere enn rene langsiktige mål. Samtidig må man ha et felles begrepsapparat, forstå driverne og ofte benytte utradisjonelle virkemidler og nye forretningsmodeller for å lykkes. 

 

Formålet med kurset:

Formålet er å gi deltagerne et forenklet rammeverk for å kunne diskutere og sette premisser ved utvikling av en fokusert digital strategi. Videre vil deltagerne få avmystifisert begrepet digitalisering, få en forståelse av hva digitalisering i realiteten betyr for virksomheten og få konkretisert hva man kan gjøre for å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir.

 

Kursinnhold: 

  • Hvordan kan styret sette premisser gjennom en fokusert digital strategi?
  • Hva er digitalisering egentlig, hva er driverne og hvor fort går det?
  • Hvilke muligheter og trusler gir digitalisering?
  • Hva kreves for å lykkes?
  • Digitalisering vs. IT
  • Digital innovasjon
  • Digital forretningsutvikling
  • Digital transformasjon
  • Digitale forretningsmodeller
  • Strategiprosesser
  • Digital strategi
  • Fremtidsscenario
  • Virkemidler
  • Strategiske partnerskap
  • Organisering og kompetanse

 

Målgruppe: 

Målgruppen er primært styreledere, styremedlemmer, eiere og ledere som er opptatt av prosessene omkring digitalisering og digital strategi i styrerommet. 

 

Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon.

NETTKURS: 

  • 3 timer «live» nettkurs med kursholder (Teams eller Zoom)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.  

Mappen inneholder kursmateriell, aktuelle artikler, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset, i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg. Tilleggsmateriellet danner grunnlaget for utvidet, og frivillig selvstudium. (anslått tid: 2 timer selvstudium) Du trenger ikke å sette deg inn i kursmateriellet før kursstart, med mindre annet er beskrevet i selve kursbeskrivelsen.  

  • 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis 

DAGSKURS

  • 5-6 timer kurs med kursholder på hotell/egnet møtelokale. (avhengig av kurstype)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.  
  • Mappen inneholder kursmateriell, aktuelle artikler, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset, i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg. Tilleggsmateriellet danner grunnlaget for utvidet, og frivillig selvstudium. (anslått tid: 2 timer selvstudium) Du trenger ikke å sette deg inn i kursmateriellet før kursstart, med mindre annet er beskrevet i selve kursbeskrivelsen.  
  • Lunsj, kaffe og te 
  • 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis 

MEDLEMSKURS

  • 1 time «live» nettkurs med kursholder på Teams eller Zoom. (45 min kurs og 15 min for eventuelle spørsmål)  
  • Det inngår ikke kursmateriell, eller øvrige hjelpemidler til våre GRATIS medlemskurs, men underveis i kurset viser vi til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm. på medlemsportalen, slik at du kan benytte deg av dette i ettertid. 
  • Det inngår ikke kursbevis til våre medlemskurs.  

Kursdetaljer

Ordinær pris: 6950 kr + mva.

Medlemspris: 6990 kr + mva.

Faktura

Datoer:

Startdato: Sluttdato Frist Sted Tidspunkt Instruktør Ledige plasser  

Andre kurs: