Bærekraft – fra ord til handling med programvare fra Fifty5 – Nettkurs (Live)

Få innsikt i prosesser ifb. med kartlegging av relevante bærekraftsaspekter for din virksomhet, og hvorfor gjøre en prioritering av tiltak gjennom vesentlighetsvurdering.

Type kurs:
Nettkurs (live)

Varighet:
3 timer

Kategori:
Administrasjon & ledelse

SAMLINGER:

Bærekraft – fra ord til handling med programvare fra Fifty5 - Nettkurs (live)

Kurset er et «onboardingskurs» som setter deg i posisjon til å starte det konkrete bærekraftarbeidet i din virksomhet. Du får relevant informasjon til det administrative, og vi ser på hvordan du definerer en handlingsplan med relevante tiltak. Hvordan skiller jeg mellom langsiktige bærekraftige strategiske målsetninger, og tiltak med operasjonell karakter. Hva slags informasjon skal jeg registrere, og hvem i min organisasjon må jeg involvere?

Formålet med kurset:
Formålet med kurset er å gi bærekraftsansvarlige starthjelp til å komme i gang med bruk av bærekraft løsningen fra Fifty5.

• Forberedelse før du tar i bruk applikasjonen – kartleggingsprosessen og vesentlighetsvurdering
  • Forberedelse – hvem skal du involvere i din virksomhet? Sikre eierskap i hele organisasjonen.
  • Ta i løsningen i bruk - oppsett av lokasjoner og brukere
  • Handlingsplan – hvordan vi skiller mellom målsetninger, tiltak og oppgaver (eksempler)
  • Hva slags informasjon skal registreres og hvorfor
  • Definere KPI’er som er relevante
  • Hvordan går jeg frem for å koble til eksterne datakilder via API’er
  • Komme i gang med dashbord og rapporter
  • Support

Målgruppe for kurset:
Dette kurset er for ledere og bærekraftansvarlige som ønsker å ta i bruk den digitale bærekraftsplattformen fra Fifty5.

NETTKURS:

• 3 timer «live» nettkurs med kursholder (Teams eller Zoom)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.

• 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis

DAGSKURS

• 5-6 timer kurs med kursholder på hotell/egnet møtelokale. (avhengig av kurstype)
  • Link til Dropbox eller OneDrive-mappe med relevant kursmateriell.
  • Mappen inneholder kursmateriell, aktuelle artikler, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset, i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg. Tilleggsmateriellet danner grunnlaget for utvidet, og frivillig selvstudium. (anslått tid: 2 timer selvstudium) Du trenger ikke å sette deg inn i kursmateriellet før kursstart, med mindre annet er beskrevet i selve kursbeskrivelsen.
  • Lunsj, kaffe og te
  • 1 time valgfritt gratis medlemskurs fra kursutvalget(Link til medlemskursene)
  • Kursbevis

MEDLEMSKURS

• 1 time «live» nettkurs med kursholder på Teams eller Zoom. (45 min kurs og 15 min for eventuelle spørsmål)
  • Det inngår ikke kursmateriell, eller øvrige hjelpemidler til våre GRATIS medlemskurs, men underveis i kurset viser vi til artikler, hjelpemidler, dokumentmaler mm. på medlemsportalen, slik at du kan benytte deg av dette i ettertid.
  • Det inngår ikke kursbevis til våre medlemskurs.

Kursdetaljer

Ordinær pris: 6450 kr