Autorisasjonsprogrammet – Modulprogram nettkurs

Ett og ett kurs når det passer deg

Autorisasjonsprogrammet i en fullverdig og komplett nettkurs-variant med live seminarer, case-dag i Teams og nettbasert autorisasjonsdag

Bli autorisert styremedlem!

• Fleksibelt og omfattende læring – svært mye for pengene!
  • Bli «Autorisert styremedlem» i ditt eget tempo
  • Kombiner kompetanseheving og nettverksbygging
  • Velg sammensetting av kursemner som passer deg best

Dette er vårt komplette, 5-trinns- og modulbaserte Autorisasjonsprogram for styremedlemmer – nå som nettkurs. Det er et ideelt kursprogram for egenutvikling, refleksjon, aha-opplevelser og bevisstgjøring for deg som er – eller ønsker å jobbe som – styremedlem. Gjeldene lover og regler for styrearbeid er for mange forbausende like – uansett hvor du måtte ha ditt styreverv.

5-trinns modulprogram

• Bestem selv tempoet og fremdriften på veien til å bli autorisert styremedlem.
  • Velge kurs basert på dine egne behov og ønsker for spesialisering.
  • Du velger blant forhåndsgodkjente kurs fra kursplanen, og vi avtaler dette med din kurskonsulent hos oss.

Påmeldingen for Autorisasjonsprogrammet inkluderer én måneds medlemskap i styreforeningen.no.

Du får tilgang til blant annet support, assistanse, dokumentmalarkivet og faglige artikler. Om ønskelig, inkluderer det også registrering av din CV i vår rekrutteringsportal: styrerekruttering.no.

Tips: Dersom du tidligere har deltatt på en av de poenggivende kursene nedenfor får du et fradrag på kr 3 000,- pr kurs.

Ved påmelding vil du bli kontaktet av én av våre kurskonsulenter for å avklare en ønskelig fremdriftsplan, eller minimum det første kurset du ønsker å delta på.

Trinn 1

Velg ett av følgende kurs:

Trinn 2

Spesialisering ved gjennomføring av ett av følgende spesialkurs:

Trinn 3

Gjennomføring av følgende kurs:

Trinn 4

Gjennomføring av følgende kurs:

Trinn 5:

Autorisasjonsdagen med tilhørende Autorisasjonstest på nett.

Nettkurs fungerer slik:

Før kurset: Du mottar bekreftelse på kursplass ved bestilling. Før kursstart mottar du e-post med link til nettkurset som vil foregå i Teams, og til din Dropbox-mappe. I mappen er det kursmateriell, oppgaver, aktuelle artikler og linker, sjekklister, dokumentmaler med mer. Dette er materiell som brukes under kurset i tillegg til en del faglig stoff du kan arbeide med, og lese deg opp på når det passer best for deg.

Kursdagen: Logg deg på nettkurset ved å benytte mottatt link. Kursholder gjennomgår kursmateriell, foiler og annet aktuelt materiell. Det er lagt opp til interaktivitet og spørsmål fra deltakere underveis. Det er normalt plass til maks 9 deltakere for å gi rom for dialog og samspill gjennom kurset.

Etter nettkurset: Bilder av Whiteboard-gjennomganger, eventuelle fasiter til oppgaver (avhengig av kurstype), samt andre hjelpemidler som har blitt brukt gjennom kurset, lastes opp i Dropbox-mappen. Du kan kontakte vår supportavdeling for eventuelle spørsmål eller for å ta opp forhold som du kanskje fant vanskelig å ta opp under selve kursgjennomgangen, etter kurset.

Individuelt kurs

Alle våre åpne kurs kan også leveres som individuelt kurs til våre medlemmer.

Ta kontakt med oss dersom du ønsker at vi setter sammen ulike kursemner og tar ansvaret for å arrangere weekend-samling, eller samling over flere dager, for din bedrift.